Max Voorberg wint Short Business Meet Up met Klixs: ‘Brengt de echte wereld samen met augmented reality’

Max Voorberg wint de Short Business Meet Up.
Max Voorberg wint de Short Business Meet Up.
Foto: Regiocampus

Max Voorberg, student aan de Hogeschool Windesheim heeft de Short Business Meet Up van Business4students gewonnen. Het evenement vond plaats in de theaterzaal van Stad & Esch.

De beste vier pitchers hebben hun ondernemende ideeën voorgelegd aan ondernemers en een jury. De jury, onder leiding van juryvoorzitter Marc Jan van der Linde van Toyota van der Linde, heeft Max Voorberg tot winnaar uitgeroepen van de pitchwedstrijd met zijn bedrijf Klixs.

Klixs

“Klixs brengt de echte wereld en de digitale wereld samen met augmented reality”, vertelt Max. “Zo creëren wij unieke belevingen door producten tot leven te laten komen. Dit doen we in alle branches van fashion tot educatie en noem maar op.” Hij heeft een cheque gewonnen ter waarde van 500 euro om te investeren in zijn eigen bedrijf.

Coaches waren dit jaar Vera van Veen van Buro Bagsy, Anne van der Hulst van Van der Hulst B.V. en Edwin Koelink van Bad Hesselingen. De coaches gaan de de studenten de aankomende periode coachen om hun ondernemende ideeën of al bestaande bedrijven een stap verder te brengen. Naast de coaches bestond de jury uit juryvoorzitter Marc Jan van der Linde namens Ondernemend Nijeveen en vertegenwoordigde alle ondernemersverenigingen van gemeente Meppel, Raymond Bosch, namens “Ik ben Drents ondernemer” en Fijko Roozenboom namens de Rabobank MSS.

Het evenement is een initiatief van de Regiocampus en wordt georganiseerd door onderwijsinstellingen; hogeschool Windesheim, hogeschool Viaa, NHL Stenden, Drenthe College, Deltion College, RSG Stad & Esch en CSG Dingstede. Gemeente Meppel is ook actief betrokken bij de organisatie en wil hiermee jong ondernemerschap bevorderen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen