Miron Violetglass nieuwe hoofdsponsor Ronde van Drenthe

Ondertekening van het contract.
Ondertekening van het contract.
Foto:

Hoogeveen – De organisatie van de Ronde van Drenthe is trots en vereerd met de komst van de nieuwe hoofdsponsor Miron Violetglass, de ondernemer van het jaar van Drenthe in 2020. Met de komst van de Hoogeveense geldschieter verandert de naam van wielerwedstrijd in: ‘MIRON Women’s WorldTOUR Ronde van Drenthe’ en verbindt ook zijn naam aan de toertocht.

De overeenkomst betekent goed nieuws voor de organisatie die door de coronapandemie gedwongen was 1,5 jaar een pas op de plaats te maken. Eind oktober hoopt men eindelijk het Drents Wielerweekend, met drie verschillende wedstrijden, weer te kunnen organiseren.

Miron Violetglass uit Hoogeveen produceert sinds 1995 verpakkingen gemaakt van gepatenteerd violetglas. Dit bijzondere glas filtert de schadelijke zonnestralen uit en laat delen van de violet- en infrarode lichtgolven door, waardoor producten langer vers blijven. Tijdens de officiele ondertekening van de sponsordeal, vrijdag in Hoogeveen, benadrukte algemeen directeur Micha Medendop van Violetglass dat de binding van het internationale bedrijf met de regio één van de redenen is om met de Ronde van Drenthe in zee te gaan.

Exportactiviteiten

Vanwege de exportactiviteiten zou de bedrijfslocatie heel goed in de Randstad of buiten Nederland hebben kunnen liggen. “Ondanks het feit dat we zaken doen met zo’n zeventig verschillende landen wereldwijd, kiezen we er niet voor om ons bedrijf in de randstad of zelfs in het buitenland te vestigen. We zijn trots op onze Drentse roots en zitten hier in het Noorden prima. Sterker nog, we willen in Hoogeveen zelfs uitbreiden,” aldus Medendop. “Ik heb zelf niet zo veel met fietsen maar het sponsoren van zo’n grote wielerronde levert veel naamsbekendheid op. We staan met ons bedrijf voor vitaliteit en gezond leven, zaken die natuurlijk belangrijk zijn voor een wielrenner!”

Voorzitter Femmy van Issum van de Ronde van Drenthe herkent dat trotse gevoel wel. Het jaarlijkse wielerevenement draagt ook graag bij aan de promotie van de provincie Drenthe. Het internationale karakter van de nieuwe hoofdsponsor sluit ook prima aan bij de uitstraling van de Ronde van Drenthe. Femmy van Issum: “We zijn heel blij met deze overeenkomst en dan ook nog eens voor drie jaar. We hebben gelijk besloten om ook een violette koerstrui voor de winnaar te introduceren in de kleuren van onze nieuwe hoofdsponsor.”

Het programma van het Drents wielerweekend: vrijdag 22 oktober ‘Drentse Acht van Westerveld’ vrouwen, zaterdag 23 oktober ‘MIRON Women’s WorldTOUR Ronde van Drenthe’, zondag 24 oktober ‘Albert Achterhes Profronde van Drenthe’ mannen.

Op de foto van Henk Boer de ondertekening van het contract met rechts Femmy van Issum en links Micha Medendop.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen