Rover vraagt compensatie voor problemen NS-bussen Meppel

Het station in Meppel.
Het station in Meppel.
Foto: Wikimedia / Dqfn13

Rover vraagt de NS om opheldering over de problemen die zijn ontstaan door een tekort aan NS-bussen tussen Meppel en Groningen. Ook wil Rover compensatie voor reizigers die te maken krijgen met extra lange reistijden door de problemen.

Tot en met 23 mei rijden er geen treinen tussen Meppel en Groningen door werkzaamheden aan het spoor. Reizigers zijn afhankelijk van de vervangende NS-bussen. Wegens leveringsproblemen rijden er echter minder bussen dan gepland. Daardoor kan er een lange wachttijd ontstaan. Die wachttijd liep op vrijdag 6 mei op tot 1,5 uur. Op donderdag 12 mei riep de NS reizigers op om zelf ander vervoer te regelen.

Rover vindt de problemen met NS-bussen onacceptabel. “Wij horen graag hoe deze problemen hebben kunnen ontstaan, waarom de reiziger hier niet tijdig over is geïnformeerd en welke maatregelen NS gaat nemen om de laatste week van de werkzaamheden alsnog te zorgen voor voldoende bussen,” schrijft Rover aan de NS.

Ook wil Rover dat reizigers gecompenseerd worden voor deze extra overlast, bijvoorbeeld door geld terug te geven bij vertraging bovenop de extra reistijd. “Wij roepen NS op hierbij maximale coulance te betrachten en gaan er vanuit dat NS er voor zorg zal dragen dat reizigers gegarandeerd thuis komen mocht in de komende week onverhoopt er opnieuw een tekort optreden.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen